Søknadsprosess leasing
Dette er en 'steg for steg' beskrivelse av de punktene som må fullføres i forbindelse med en leasingavtale hos forhandler. Ta gjerne kontakt med en av våre leasingrådgivere for nærmere beskrivelse.
1. Leverandøren sender inn søknad om leasingavtale på vegne av kunde via e-post til rådgiver i SpareBank 1 Finans sammen med ordrebekreftelse/kjøpekontrakt. Søknaden skal inneholde:
- Kontaktinformasjon til kunde (kontaktperson, e-post og mobil)
- Spesifisering av leasingtaker med org/personnummer
- Spesifisering av objektet, pris og leveringsbetingelser
2. Søknaden behandles av SpareBank 1 Finans. Leverandøren får tilbakemelding innen kort tid
3. Ved innvilgelse sendes dokumentpakke til leverandør/kunde som inneholder:
- Tilbudsbrev: signeres av kunde
- Leasingavtalen: signeres av kunde i henhold til firmaattest
- Leveringsbeviset: signeres av kunde
- Kundeerklæring: signeres av kunde, gjelder kun AS
- Kjøpekontrakt: signeres av leverandør
- Kopi av legitimasjon til den som signerer. Må være attestert av to personer over 18 år
4. Signerte leasingdokumenter sendes i retur til SpareBank 1 Finans på e-post
- Eventuelle tinglysningsdokumenter må ettersendes i original
- Faktura utstedes til SpareBank 1 Finans
HUSK: Tilbudsbrev må signeres før finansiert utstyr kan overleveres kunde. Utbetaling til leverandør vil skje når alle nødvendige leasingdokumenter er mottatt SpareBank 1 Finans, signert i henhold til instruks.